بدرية طلبة في رسالة غاضبة: أنا ملكة الكوميديا بالوطن العربي

وجهت الفنانة المصرية بدرية طلبة رسالة غامضة لشخص لم تذكر اسمه ردا على انتقادات توجه لها بين الحين والآخر بالخضوع لعمليات تجميل.

وتعرضت بدرية طلبة في الآونة الأخيرة لمجموعة من الاتهامات من بعض جمهورها، مؤكدين أنها لجأت لعمليات التجميل، ولم تعد ملامحها التي تغيرت مناسبة للأدوار التي تقدمها.

بدرية طلبة: "الغيرة" وراء انتقاد صورتي مع أميتاب باتشان (حوار)
وشاركت بدرية طلبة مجموعة من الصور من آخر عمل شاركت فيه مسلسل "الأجهر" الذي عرض في ماراثون رمضان 2023، عبر حسابها الرسمي على موقع "فيسبوك".


وقدمت الفنانة المصرية في المسلسل دور امرأة شعبية، وظهرت في جميع مشاهدها في المسلسل من دون وضع مساحيق تجميل، لتؤكد أنها لم تغير في شكلها شيئا.



وأرفقت بدرية طلبة الصور برسالة مطولة أكدت فيها أن الصور التي تنتشر لها بين الحين والآخر وتظهر فيها بشكل مختلف، إما أن تكون معدلة باستخدام "فلتر"، أو تكون وضعت مكياجا غير من شكلها.

وقالت بدرية طلبة: "دي صور من أعمالي قبل رمضان وفي رمضان، علشان اللي بيقول عمليات التجميل خلتني واحدة تانية مش أنا، وإن أنا بعمل تجميل علشان أبقى حلوة يمكن أعمل دور هانم ومش هيليق عليا علشان أنا شكلي وصوتي شعبي".

وتابعت: "في حاجة اسمها تجميل بالميكب وفيه حاجة اسمها فلاتر العالم كله بيستخدمها يتصور بيها، اللي عايزة تحلي نفسها مش هتطلع تقول سنها وتحكى عن أحفادها وتعمل أدوار زي اللي بعملها أنا بعمل اللي أحافظ بيه على شكلى وعلى نفسي ودا الست العادية بقت تعمله والشعبية اللي مش عجباك شرف ليا إني معجبش واحد زيك".

وأنهت رسالتها قائلة: "شوف بقي حاجة تانية قولها، علشان أنا لسه زي ما أنا العالم كله بيحبني ومحدش أخد ولا يقدر ياخد مكاني، بدرية طلبة ملكة الكوميديا في مصر والوطن العربي غصب عنك وعن اللي زقك وعن اللي شبهك".