jo24_banner
jo24_banner

رسالة مؤثرة.. رشا سامي العدل تنعى شقيقها "أحمد"

رسالة مؤثرة.. رشا سامي العدل تنعى شقيقها أحمد
جو 24 :
نعت رشا سامي العدل، ابنة الفنان المصري الراحل، شقيقها أحمد الذي رحل عن عالمنا قبل أيام قليلة، وعبرت عن ألمها لخسارته ووالدها سويا.

وكتبت رشا، عبر حسابها الشخصي على "فيسبوك"، رسالة مؤثرة تحدثت فيها عن مشاعرها بعد فقدان شقيقها الأصغر ومن قبل والدها، الذي رحل قبل عدة سنوات.

 
وقالت رشا سامي العدل: "هتوحشنا يا روحي، أنا وخالد حياتنا صعبة من بعدك، بابا الله يرحمه وأنت دلوقتي، كسرة جامدة أوي لينا، ضربتين يقطموا أي حد ولسه مش مستوعبين وصعب نستوعب، بس متغلاش على اللي خلقك".

ودعت الشابة لشقيقها في منشورها: "الله يرحمك ويغفر لك، ويدخلك الفردوس الأعلى من غير حساب، ولا سابق عذاب، اللهم ثبته عند السؤال، وأكرم نزله ونور قبره إنك أنت الغفور الرحيم اللهم آمين".



وقبل ساعات، كشفت رشا عن تفاصيل اللحظات الأخيرة في حياته شقيقها أحمد، موضحة أنها فوجئت باتصال يخبرها بنقله إلى المستشفى في القاهرة.

وكتبت: "جت مكالمة تليفون الحقي أخوكي تعبان في المستشفى، جريت عليه لقيته مش عارف يتنفس وكلامه بصعوبة، قعدت أكلمه وأضحكه وأحاول أهون عليه، وفي عز محاولاتي نقله لمستشفى تانية فقد نبض قلبه لثواني قدامي، اتخضيت الدكاترة طمنوني وقالوا مفيش حاجة أهو زي الفل، بس قلبي وجعني ولقيتني بقول له عايزاك تسبح وتقول الشهادة معايا وتفضل تقول كل القرآن اللي أنت حافظة، يا دوبك لفيت ظهري ولسه هاخرج أشوف موضوع الإسعاف ونقله".

وتابعت: "لقيت دكاترة وممرضين حوالين أحمد بيحاولوا ينعشوه 38 دقيقة على الساعة محاولات وأنا واقفة قدامة قلبي بيتقطع وروحي أنا بتطلع مني ماسكة في خيط أمل من الدخان اتقطع بآخر نفس منه وراح أحمد، أخويا الصغير الطيب الحنين الهادي".

وتوفي نجل سامي العدل، السبت، إثر الإصابة بجلطات في الرئة وشيع جثمانه في نفس اليوم بعد صلاة العصر.

تابعو الأردن 24 على google news
 
ميثاق الشرف المهني     سياستنا التحريرية    Privacy Policy     سياسة الخصوصية

صحيفة الكترونية مستقلة يرأس تحريرها
باسل العكور
Email : info@jo24.net
Phone : +962795505016
تصميم و تطوير